Logga in

Kom igång med digital-tv från Tele2

Från och med den 1 oktober 2023 kommer vi att ansluta oss till digital-TV från tele2. För att säkerställa och förbereda dig att din tv kan ta emot digitala signaler från Tele2 så får du tre tips för att kolla upp detta.

1. Kolla först vilken tv-modell du har

 

 

 

 

 

Om du har en tv-apparat som kan visa digital-tv behöver du ingen ny utrustning. Nästan samtliga tv-modeller som sålts sedan år 2008 har en inbyggd så kallad DVB-C-tuner och kan därför visa digital-tv. Det kan du se i tv:ns bruksanvisning, kontakta din tv tillverkare eller kontrollera din tv-modell på Tele2.

För att få tillgång till dina kanaler krävs att en antennkabel kopplas in mellan ditt antennuttag i väggen och din TV.

Har du en äldre tv kan du behöva byta till en nyare modell eller komplettera din tv med en digitalbox. Digitalboxen kopplar du enkelt in till din tv. Behöver du en ny box hänvisar vi dig att kontakta Tele2 Kundservice på telefon 90 222.

2. Byt Källa på din tv

 

 

 

 

Du kan behöva byta källa på din tv, från analog-tv till digital-tv. Knappen du ska trycka på kan ha någon av symbolerna på bilden ovan.

Eftersom tv-apparater fungerar olika, beroende på tillverkare eller modell, är det bra att titta i din bruksanvisning till din tv.

3. Gör en kanalsökning på din tv

Ser du inga digitala kanaler kan du testa att göra en kanalsökning.

  1. För att göra en kanalsökning på din tv kan du leta efter en hem, meny eller en hus-symbol på din TV-fjärrkontroll. Knappen kan se lite olika ut beroende på vilken fjärrkontroll du har. Om du hittat något av dom här tre valen öppnas en meny där du oftast klickar på installation, inställningar eller en kugghjulssymbol.
  2. I nästa steg letar du efter orden: kanal, channel, alternativt en symbol som kan se ut som en parabol-antenn.
  3. Därefter letar du efter en funktion där du kan ändra från analog till digital sändning.

Eftersom tv-apparater fungerar olika, beroende på tillverkare eller modell, kan din tv fungera annorlunda. Därför är det bra att titta i bruksanvisningen till din tv eller kontakta din tv-tillverkare om du är osäker på hur du gör en kanalsökning

För att få in rätt lokala kanaler och nyheter kan du behöva ett nätverks-ID. Nätverks-ID är 41010

Kvinna och man håller på att packa flyttkartonger

Flytta in

Vid inflyttning så har du tillgång till lägenheten från kl. 13 den dag som anges i kontraktet.

Läs mer
Dörrlås på nära håll med nycklar i dörren

Uppsägning

Uppsägningstiden är tre kalendermånader och en uppsägning kan inte ångras.

Läs mer
Man ser fundersam ut och kollar upp i taket

Vanliga frågor och svar

Sök svar på en vanlig fråga, ställ en egen fråga eller kom med förslag på hur vi kan bli en hyresvärd i världsklass.Vi svarar på alla frågor inom 24 timmar på vardagar.

Vanliga frågor

Undrar du något om att bo hos oss? Hör av dig!

Tveka inte att kontakta oss, vi svarar gärna på dina frågor.

Kontakta oss