Till nyhetsarkivet

Pappersfakturorna försvinner under året

Hallstahem har beslutat att ta bort hyresavier och övriga fakturor i papper för gott. Hyresavin för november, som skickas i mitten av oktober, blir det sista som skickas brevledes – sen övergår vi helt till andra betalsätt.

– Idag finns så många andra bra alternativ, att det inte längre är ett måste att kunna erbjuda pappersavier. Även de som inte har dator har möjlighet till autogiro, som smidigt drar hyran från kontot varje månad. Beslutet innebär en stor vinst för miljön, med tanke på färre pappersutskrifter och mindre postgång, vilket också ger färre transporter. Det är också en åtgärd som minskar våra kostnader, och därmed möjliggör satsningar på annan service för våra kunder, säger Berit Vester-Andersson, ekonomichef på Hallstahem.

De alternativa betalsätt som blir kvar är:

  • Autogiro
  • E-faktura
  • Avin som pdf på Mina Sidor (som du själv kan skriva ut vid behov)

Här kan du läsa om de olika betalsätten och hur du går tillväga för att ansluta.