Till nyhetsarkivet

Ökad smittspridning corona – det här gör vi på Hallstahem

Just nu ökar spridningen av Corona igen i länet, därför agerar vi nu med skärpta rutiner.

  • Kundcenter har stängt för spontana besök. Vi öppnar för den som ska hämta/lämna in nycklar, skriva kontrakt eller har ett bokat möte. Vi erbjuder handsprit och torkar av alla ytor/utrustning i Kundcenter/kundtoaletter kontinuerligt.
  • Vi ber hyresgästerna att avstå från att göra sin felanmälan om denne har symptom, om inte ärendet är akut.
  • Arbeten i lägenheterna sker i möjligaste mån utan hyresgästens medverkan. Det bästa är om hyresgästen går ut ur lägenheten när arbetet utförs men om det inte är möjligt så hänvisar vi dem till ett annat rum eller hålla ett avstånd på minst 2 meter. Vi ringer före vi kommer, även om det är ok att gå in med huvudnyckel. En del av våra medarbetare väljer att använda munskydd och handskar vid besök i lägenheterna. Om vi vid besök märker att någon i hushållet är förkyld, väljer vi att inte gå in. Detta gäller även våra entreprenörer.
  • Vi prioriterar de felanmälningar som är de mest akuta, de som påverkar brukandet av lägenheten. Vi avgör om övriga felanmälningar kan utföras på ett tryggt sätt. Vi ber om förståelse för att din felanmälan kan dröja längre än fem arbetsdagar, om vi bedömer den som icke akut.