Flytta ut

Nycklarna lämnar du på kundcenter senast kl 12 på avflyttningsdagen. Om du inte kan lämna dina nycklar själv kan du låta någon annan göra det, men det är ditt ansvar att se till att alla nycklar kommer in i tid. Du kan även lämna nycklar i vår brevlåda. Då är det viktigt att du skriver ditt namn och lägenhetsnummer på kuvertet. Saknas någon nyckel debiteras 1 200 kr för låsbyte.

Lägenhetsbyte
Om du redan bor hos oss och vill byta lägenhet inom vårt bestånd gäller en månads uppsägningstid. Eventuella skador på nuvarande lägenhet ska betalas innan nytt kontrakt tecknas.


Flyttstädning

Din lägenhet  och ditt förråd måste alltid städas innan du flyttar ut. Förberedande städning kan du med fördel göra i god tid innan du ska flytta, till exempel tömma och städa ur garderober, skåp, balkong, samt putsa fönster. Lägenheter som inte uppfyller våra krav på städningen debiteras kostnad för städfirma. Boka själv en städfirma om du inte har tid att städa, det blir billigare.


Parkeringstillstånd

För att kunna parkera utanför porten under flytten krävs att du har ett parkeringstillstånd. Det finns att hämta på vårt kundcenter. Din lägenhetsnyckel passar till eventuell trafikbom på området.

 

Säg upp eventuella abonnemang
Det är viktigt att du att säger upp de abonnemang som är kopplade till din lägenhet.
El  – Mälarenergi, 021-39 50 50, senast en månad innan avflytt
TV internet – Bredbandsbolaget, 0770-767 767
TV – Boxer, 0771-21 10 00
Stadsnät – kontakta den operatör du valt

 

Anmäl flyttning av tjänster
– Telefon
– Adress (minst fem dagar innan flytt, beställ eftersändning så får du posten till den nya adressen)
– Hemförsäkring
– Kabel-tv
– Tidningar
– Radiotjänst (tv-licens)